Zgodnie z pierwotnymi założeniami, pierwsza z pięciu lokomotyw zamówionych przez LOTOS Kolej poddana została testom. DRAGON sprawdzany był pod kątem wykorzystywania do prowadzenia pociągów o dużej masie, na trasie o różnorodnych parametrach technicznych. Lokomotywa testowana była na odcinku Jaszczów-Świerże w dniach 7–10.02.2014. Obydwie próby wypadły bardzo pomyślnie dla Dragona.
Lokomotywa startując z prędkości 0km/h (z postoju) bez problemu pokonała wzniesienie o nachyleniu 10 ‰ ciągnąc skład o masie całkowitej prawie 4000 ton.
„Lokomotywa ruszyła i przy niestabilnym napięciu, bez konieczności użycia piaskowania, rozpędziła się do 25km/h” – powiedział maszynista prowadzący lokomotywę, Michał Śnieżek.
Maszynista wysoko ocenił bardzo dobre parametry lokomotywy, kontrolę trakcji, oraz prostotę obsługi.
„W tej lokomotywie najbardziej podoba mi się to, że wszystkie przełączniki i przyciski są dosłownie pod ręką” — dodał.
Dragon to pierwsza od ok. 30 lat lokomotywa elektryczna polskiej konstrukcji, oraz jedyny na polskim rynku sześcioosiowy pojazd trakcyjny dostosowany do ciągnięcia ciężkich składów towarowych. Wyróżnia się siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem, najnowszymi dostępnymi technologiami, dostosowaniem do polskich warunków trakcyjnych i wysokim komfortem pracy maszynisty.