NIE PODLEGA ROZPOWSZECHNIANIU, PUBLIKACJI ANI DYSTRYBUCJI BEZPOŚREDNIO CZY POŚREDNIO, W CAŁOŚCI LUB W CZĘŚCI, NA LUB DO TERYTORIUM STANÓW ZJEDNOCZONYCH AMERYKI, AUSTRALII, KANADY I JAPONII.
W dn. 3 grudnia 2013 r. NEWAG S.A., jeden z największych producentów taboru kolejowego i pojazdów szynowych w Polsce i Europie Centralnej, podpisał akt zmieniający do umowy ramowej z włoskimi Kolejami Etneńskimi na produkcję i dostawę w okresie 4 lat do dziesięciu spalinowych zespołów trakcyjnych. Maksymalna wartość zmienionej umowy ramowej to 40 mln EUR netto.
– Ekspansja zagraniczna NEWAG to jeden z najważniejszych celów strategicznych na najbliższe lata. Kontrakt z włoskimi partnerami to początek realizacji naszego planu – mówi Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu NEWAG S.A.
NEWAG S.A. („Spółka”, „NEWAG”, „NEWAG S.A.”) podpisał akt zmieniający do umowy ramowej na swoją pierwszą dostawę taboru kolejowego poza granice kraju. W dn. 3 grudnia NEWAG i Ministerstwo Infrastruktury i Transportu Republiki Włoskiej — Departament Transportu, Nawigacji i Systemów Informatycznych oraz Statystyki — Dyrekcja Generalna Transportu Publicznego Lokalnego — Zarząd Rządowy Kolei Etneńskiej z siedzibą w Katanii (“FCE”) podpisały akt wprowadzający zmiany do umowy ramowej oraz pierwszej umowy wykonawczej z dnia 19 kwietnia 2010 r., które zostały zawarte pomiędzy FCE a spółką Costa Sistemi Ferroviari S.p.A. na skutek rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie zezwolenia włoskiego Ministerstwa Infrastruktury i Transportu. W związku z toczącym się postępowaniem likwidacyjnym Costa Sistemi Ferroviari NEWAG wstąpił w prawa Costa Sistemi Ferroviari . W dniu 5 września 2013 r. została zawarta warunkowa umowa sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa Costa Sistemi Ferroviari na rzecz NEWAG, która objęła wszelkie prawa do projektu konstrukcyjnego, podpisaną 19 kwietnia 2010 r. umowę ramową oraz umowę wykonawczą na dostawę czterech dwukierunkowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa miała nastąpić po spełnieniu wszystkich warunków zawieszających w tym m.in. uzyskanie zgody włoskiego Ministerstwa Infrastruktury i Transportu, Departamentu Transportu, Nawigacji i Systemów Informatycznych oraz Statystyki, Dyrekcji Generalnej Transportu Publicznego Lokalnego oraz włoskiej Prokuratorii Krajowej na wstąpienie NEWAG w miejsce Costa Sistemi Ferroviari.
Zmieniona umowa ramowa przewiduje prawo FCE do udzielania zamówienia na dostawę spalinowych zespołów trakcyjnych w ilości maksymalnie 10 sztuk w okresie 4 lat. Maksymalna wartość zmienionej umowy ramowej wynosi 40.000.000,00 EUR netto.
– Bardzo się cieszę z podpisania tej umowy. Dzięki NEWAGOWI unowocześniony zostanie tabor kolejowy na Sycylii, co istotnie usprawni komunikację na wyspie – powiedział Virginio Di Giambattista, Dyrektor Generalny Regionalnego Transportu Publicznego.
Wraz ze zmianą umowy ramowej wprowadzono również zmiany do pierwszej umowy wykonawczej. Zgodnie z jej zmienioną treścią, NEWAG ma dostarczyć 4 pojazdy, wynagrodzenie Spółki za ich dostarczenie tzn. wartość umowy wykonawczej wynosi 14.760.000,00 EUR netto. FCE ma prawo zamówić kolejne pojazdy, na dostawę których podpisane zostaną odrębne umowy wykonawcze.
Ogólny opis szynobusu
Szynobusy jakie NEWAG S.A. wyprodukuje dla włoskiego odbiorcy to nowoczesne pojazdy z silnikiem diesla i przekładnią elektryczną. Zaawansowana technologia napędu oraz zawieszenia pojazdu pozwoli na wyciszenie kabiny pasażerskiej, zgodnie z wymogami zamawiającego.
Konfiguracja wnętrza przedziału pasażerskiego umożliwi eksploatację pojazdu zarówno w ruchu miejskim jak i podmiejskim. Łatwo modyfikowalna konfiguracja siedzeń pozwoli na optymalizację pojemności transportowej. Minimalna liczba miejsc siedzących wynosi 100 i może być zmniejszana w zależności od potrzeb przewoźnika.
Pojazdy będą w pełni klimatyzowane i przystosowane do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Każdy wagon wyposażony będzie w toaletę z obiegiem zamkniętym, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych. W trosce o bezpieczeństwo podróżnych w SZT zainstalowany zostanie monitoring. Pojazd będzie posiadał wbudowany system zliczania pasażerów, GPS oraz czujniki dymu z sygnalizacją pożarową. Kabina maszynisty wyposażona będzie w system rozgłoszeniowy, umożliwiający porozumiewanie się z pasażerami.
Spalinowe zespoły trakcyjne pojadą z maksymalną prędkością do 100 km/h i będą przystosowane do jazdy w trakcji wielokrotnej. Termin dostawy przedmiotu pierwszej umowy wykonawczej wynosi 18 miesięcy od dnia podpisania protokołu rozpoczęcia prac, zatem pierwsze cztery pojazdy powinny wyjechać na włoskie tory za 20 m-cy.
——
NINIJEJSZY KOMUNIKAT ANI JEGO KOPIA NIE PODLEGA DYSTRYBUCJI BEZPOŚREDNIO CZY POŚREDNIO, W CAŁOŚCI LUB W CZĘŚCI, NA LUB DO TERYTORIUM STANÓW ZJEDNOCZONYCH AMERYKI, AUSTRALII, KANADY I JAPONII.
Niniejszy komunikat ma charakter wyłącznie promocyjny, w żadnym wypadku nie powinien stanowić podstawy do podejmowania decyzji o nabyciu papierów wartościowych Spółki oraz nie stanowi oferty sprzedaży papierów wartościowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Kanadzie, Japonii, Australii ani w żadnej innej jurysdykcji, w której stanowiłoby to naruszenie właściwych przepisów prawa lub wymagało rejestracji. Papiery wartościowe nie mogą być zbywane w Stanach Zjednoczonych Ameryki, jeżeli nie zostały zarejestrowane przez Amerykańską Komisję Papierów Wartościowych i Giełd (ang. United States Securities and Exchange Commission) lub nie podlegają zwolnieniu z obowiązku rejestracji na mocy odpowiednich postanowień amerykańskiej ustawy o papierach wartościowych z 1933 roku, ze zmianami (ang. U.S. Securities Act of 1933, „Amerykańska Ustawa o Papierach Wartościowych”). Papiery wartościowe Spółki nie zostały i nie zostaną zarejestrowane zgodnie z postanowieniami Amerykańskiej Ustawy o Papierach Wartościowych i nie mogą być oferowane ani zbywane w Stanach Zjednoczonych Ameryki, chyba że w ramach zwolnienia z obowiązków rejestracyjnych lub w ramach transakcji nie podlegających obowiązkowi rejestracyjnemu wynikającemu z Amerykańskiej Ustawy o Papierach Wartościowych.
Prospekt przygotowany w związku z ofertą publiczną papierów wartościowych Spółki i ich dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW jest jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o Spółce oraz ofercie publicznej papierów wartościowych Spółki w Polsce („Oferta”). Prospekt został zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 8 listopada 2013 r. i opublikowany w dniu 13 listopada 2013 r. W związku z Ofertą w Polsce oraz dopuszczeniem i wprowadzeniem papierów wartościowych Spółki do obrotu na GPW, Spółka udostępniła Prospekt na swojej stronie internetowej (www.newag.pl) oraz na stronie internetowej Oferującego (www.trigon.pl).
Ani Prospekt ani papiery wartościowe Spółki nim objęte nie były i nie będą przedmiotem rejestracji, zatwierdzenia lub notyfikacji w jakimkolwiek państwie poza Rzecząpospolitą Polską, w szczególności zgodnie z przepisami prawa wydanymi na podstawie dyrektywy 2003/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, ze zmianami, i nie mogą być oferowane ani sprzedawane poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (w tym na terenie innych państw Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych Ameryki, Kanady, Japonii i Australii), chyba że w danym państwie taka oferta lub sprzedaż mogłaby zostać dokonana zgodnie z prawem, bez konieczności spełnienia jakichkolwiek dodatkowych wymogów prawnych przez Spółkę, Akcjonariusza Sprzedającego i ich doradców. Każdy inwestor zamieszkały bądź mający siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej powinien zapoznać się z właściwymi przepisami prawa polskiego oraz regulacjami innych państw, które mogą się do niego stosować w związku z udziałem w Ofercie Publicznej.