NEWAG S.A. jeden z dwóch największych producentów taboru szynowego w Polsce przekazał do eksploatacji trzy z czternastu zamówionych przez Zachodniopomorską Grupę Zakupową, Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych z rodziny Impuls. Są to komfortowe, nowoczesne pojazdy spełniające najwyższe wymagania i oczekiwania klientów rynku kolejowego.
Elektryczny Zespół Trakcyjny Impuls jest przykładem zastosowania najnowszych trendów projektowych, z jakimi spotkać się można na polskich torach. Jest to pojazd czteroczłonowy, niskopodłogowy, jednoprzestrzenny, wyposażony m.in. w pełny monitoring wnętrza, klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej i 2 toalety w tym jedną przystosowaną dla osób niepełnosprawnych zgodną z TSI PRM. Wnętrze pojazdu zostało dostosowane do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się – zastosowano pomosty, szerokie przejazdy oraz miejsce do przewozu wózków i rowerów.
Prawdziwie nowoczesny wygląd przestrzeni pasażerskiej uzyskano dzięki zastosowaniu paneli modułowych, oświetleniu wykonanym w technologii LED i komfortowym fotelom. Zastosowane wózki posiadają dwustopniowe usprężynowanie z drugim stopniem pneumatycznym, które skutecznie tłumi drgania i zapewnia wysoki komfort podróżowania.
W pojeździe zainstalowano napęd silnikami prądu przemiennego, tak skonfigurowany, że gwarantuje on osiągnięcie prędkości eksploatacyjnej 160 km/h oraz wysokie przyspieszenie rozruchu powyżej 1,0 m/s2.
Na życzenie Zamawiającego przedsionki pojazdu wydzielone zostały drzwiami przesuwnymi tworząc komfortowe przedziały.
Projektując Impulsy konstruktorzy NEWAGU pamiętali także o obniżeniu kosztów eksploatacji. Dzięki zastosowanym komponentom energoelektrycznym, zoptymalizowanym dla danego typu pojazdu algorytmom sterowania oraz najniższej masie własnej, Impulsy wyróżnia najniższe zużycie energii elektrycznej oraz wysoki współczynnik rekuperacji energii, spośród wszystkich EZT tej klasy dostarczonych dotychczas przez polskich producentów.
Dodatkowo pojazd spełnia normę PN-EN 12663:2010, kategoria P-II dotycząca wytrzymałości konstrukcji oraz spełnia cztery scenariusze zderzeniowe wg PN-EN 15227:2011 kategoria C-I,
4 listopada 2013 roku w Urzędzie Marszałkowskim w Szczecinie podpisana została umowa na dostarczenie 14 EZT Impuls 31WE. Kontrakt realizowany jest w ramach wspólnego przedsięwzięcia Województw: Zachodniopomorskiego i Lubuskiego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska 2007 – 2013; „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez Województwa: Lubuskie i Zachodniopomorskie”.
Termin realizacji zamówienia to 30 kwietnia 2015 roku.