W dniu 4 marca w Gdyni nastąpiło uroczyste przekazanie dwóch pojazdów IMPULS 31WE wyprodukowanych przez NEWAG S.A. na zlecenie PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.
W uroczystości, która rozpoczęła się od wspólnego przejazdu nowym pojazdem na trasie Gdańsk Główny — Gdynia Cisowa, uczestniczyli przedstawiciele właścicieli spółki, zarządu PKP SKM
w Trójmieście oraz NEWAG S.A.
Dwa nowe Impulsy wyprodukowane dla SKM Trójmiasto przez NEWAG S.A. zgodnie z umową podpisaną w dniu 23 marca 2015r., to czteroczłonowe pojazdy o długości 74 400 mm, które pomieszczą 529 osób w tym 359 na miejscach stojących i 170 na miejscach siedzących. Od dotychczas produkowanych pojazdów Impuls (31WE) różni się ilością drzwi i wysokością podłogi. Na życzenie przewoźnika każdy człon posiada czworo drzwi, a wysokość podłogi pojazdów została dostosowana do peronów SKM (960 mm) i w stosunku do standardowych Impusów jest wyższa o 200 mm. Pojazdy wyposażone zostały w dodatkowy wysuwany stopień, który niweluje lukę pomiędzy taborem a peronem. W Impulsach zamontowane zostały toalety z obiegiem zamkniętym przystosowane dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
„Gratulujemy SKM Trójmiasto 15 rocznicy istnienia. Cieszymy się bardzo, że to właśnie Impulsy z Newagu będą pierwszymi nowymi elektrycznymi pojazdami, które pojawią się na trasach obsługiwanych przez SKM Trójmiasto. Pragnę dodać, że w tym roku również NEWAG obchodzi swój jubileusz — rocznicę 140-lecia powstania firmy”, powiedział Prezes NEWAG S.A. Zbigniew Konieczek. „Nasze Impulsy to nowoczesne zespoły trakcyjne, które nie tylko wyróżniają się swoim wyglądem, ale i zapewniają pasażerom komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania”, dodał Prezes Konieczek.
Produkowane przez NEWAG S.A. EZT Impuls, są jednymi z najnowocześniejszych tego typu pojazdów szynowych w Polsce. Komfort podróży zapewnia ciche, klimatyzowane wnętrze, ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. Impuls jest ekonomiczny i bezpieczny — cechuje się niskim zużyciem energii elektrycznej, gdyż podczas hamowania pociąg oddaje energię do sieci trakcyjnej. W pojeździe zastosowano nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitorowanie wnętrza, kontakt z obsługą pociągu przez tzw. interkom. Pociąg spełnia rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe. Osiąga prędkość eksploatacyjną 160 km/h.
Wartość kontraktu wynosi 35 571 600 zł brutto (28 920 000 zł netto).